35 jaar ervaring
Uw belang is ons belang
Vlot, efficiënt en effectief
Wij komen onze afspraken na
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat P. Van Hoef of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt.
Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, behandelt P. Van Hoef de klacht.
Hij stelt de klager in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
Hij tracht samen met de klager tot een oplossing te komen.
Hij handelt de klacht binnen twee weken na ontvangst ervan af of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wél een oordeel over de klacht wordt gegeven.
Hij stelt de klager schriftelijk op de hoogte van zijn oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, wordt de schikking schriftelijk vastgelegd.
De heer mr. D.N. Lavain, advocaat-eigenaar van Lavain Advocatenkantoor te Stein (LB), is externe klachtenfunctionaris.
De klager kan zich met zijn klacht tot hem wenden, als zijn klacht door de interne klachtprocedure niet opgelost is.
Mr. Lavain stelt de klager en degene over wie is geklaagd binnen een maand na ontvangst van de klacht schriftelijk en met redenen omkleed in kennis van zijn oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
Hij kan de in de vorige alinea genoemde termijn van een maand met redenen omkleed verlengen, waarbij hij aan de klager en P. Van Hoef vermeldt binnen welke termijn wél een oordeel over de gegrondheid van de klacht wordt gegeven.
Hij stelt de klager en P. Van Hoef in de gelegenheid om een toelichting op de klacht op de klacht te geven.
NB: Deze kantoorklachtenregeling is ook te downloaden als pdf.